Sunday 16 December 2012

bahan bacaan

Iqra'

ayat pertama yang diturunkan.

bacalah. bermakna apa yang penting adalah membaca.tak kisah la hang pa nak baca majalah ke, artikel ke, story book ke..
a cheap way to travel adalah dengan membaca.
dulu aku minat baca novel, lama kelamaan dah ada cintasejati sendiri  dah sibuk melayan laki..haha..padahal laki tak layan pun, sibuk bekerja.
koleksi novel aku dengan mak adalah berpuluh-puluh.
sekarang beli novel buat hiasan. mak cik2 datang rumah pinjam.
sampai lupa dah bila pulak org tua ni pinjam novel aku..haha
dengar mak cik aku, mak lang aku mahu dipulasnya telinga.
i gurau jah.

pagi ni baru lepas baca artikel mengenai Adam Lanza
budak 20tahun yang bunuh 20 orang kanak-kanak tu.
serius giler.
ambil senapang mak diA dua terus pecah masuk sekolah, tembak secara rambang.
mak dah mati kat rumah tembak straight kat kepala.

first thought aku budak ni ada mental illness.
sesetengah orang kata dia banyak main game ganas kat video game.
mungkin dah tak dapat beza yang mana realiti, yang mana fantasi.
masa baca aku pikir apesal mak dia simpan banyak2 pistol, dia ade musuh ke.
baca punya baca rupa-rupanya mak dia simpan pistol, rifle sebagai koleksi.
hobi agaknya. akhirnya pistol makan tuan.
adam lanza akhirnya bunuh diri dia sendiri.
asperger syndrome, autistic macam-macam penyakit keluar bila baca

ni tak termasuk kalau baca penderitaan di Gaza.
serius tak sanggup tengok gambar.
sedih.
bayi lagi pun ada.
apa yang kita buat?

kita hanya mampu berdoa.
berdoa dan terus berdoa.


bahan bacaan perlu diselesaikan:
Azam nak habiskan 5 buku 

1. And there hang by a tale by Jeffrey Archer  (hampir habis..best!)
2. Biarkan ia Berlalu by Sha Ibrahim
3. Talent is Overrated by Geoff Colvin
4. Positive, confident and Courageous by aaron lumpkin
5. Path of Glory by Jeffrey Archer.


nak pergi big bad wolf akan tetapi rasa membazir buku lama tak habis baca lagi.

okey kene kemas.
tomorrow kelas bermula.

papai!

No comments:

Post a Comment